Slider

درمان فوری بیماری کرونا !

انتقال ویروس کرونا 

بر اساس جدید ترین آمار و نظر سنجی ها انتقال ویروس و آلودگی به ویروس کرونا  بر اسا فاکتور های تماس و لمس و مواد  غذایی و آب و هوا و  انتقال ویروس از طریق پوشاک  و…  نشان داد بیشترین راه انتقال ویرس از طریق تماس و لمس بوده که با پیشنهادات سازمان بهداشت که تاکید بر شستن دست با آب و صابون دارد همسو بوده و آمار تحلیلی را به درستی تببین می کند. 

ویروس کرونا چیست؟

خانواده ویروس Corona همیشه از یک نوع حیوان به گونه دیگر منتقل شده است. ویروس ممکن است برای انتقال آسانتر تکامل یابد و باعث بیماری شدیدتری شود. دانشمندان در حال تحقیق در مورد این موضوع هستند.
ویروس جدیدی در چین گسترش یافته است که تاکنون 56 نفر را کشته است. مقامات چینی از مردم خواستند که به ووهان ، جایی که ویروس شیوع یافته است ، سفر نکنند ، و همچنین به ساکنان توصیه کرده اند که در این شهر بمانند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در حال تحقیق هستند که آیا این بیماری یک تهدید جهانی است و آیا سرعت و سهولت آن برای توجیه اضطراری و محدود کردن سفرهای بین المللی کافی است.

انتقال ویروس کرونا از طریق لباس و کفش :

عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق تخصص بیماریهای عفونی در مورد طولانی بودن طول تاج در پوشاک و منسوجات توضیح داد و گفت: طبق بررسی های چینی ، ماندگاری کورو ویروس روی لباس و پارچه های طولانی نیست و بیشتر بر روی صاف است. سطحی مانند پیشخوان. مغازه ها با دوام هستند.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر مسعود مردانی افزود: پوشاک منبع مهمی برای انتقال عفونت کورو ویروس از یک بیمار به بیمار دیگر نیست.

مردانی :  اکنون بسیاری از افراد هر بار که از خانه بیرون می روند ، لباسهای خود را شسته و می گویند چنین چیزی ضروری نیست ، اما بهتر است برای کسی که بیرون می آید لباس خود را در کمد لباس قرار دهد. در مقابل ورودی آپارتمان ، پس از شستن دست ها با صابون و آب ، می توانند لباس خانه را بپوشند.

این متخصص بیماریهای عفونی همچنین تأکید کرد: لباس کارکنان کادر درمانی باید جدا از سایر مناطق باشد.

آیا هر بار شستشوی لباس پس از خانه ضروری است؟

مردانی در مورد زمان مناسب برای شستن لباس خود توضیح دادند: اگر افراد از این نکات پیروی کنند ، می توانند بدون اینکه مجدداً روزانه شستشو دهند ، لباس خود را بپوشند و طبق معمول می توانند شستشو دهند.

آیا برای جلوگیری از انتقال ویروس ، لازم است که جا کفشی را از خانه جدا کنید؟

عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کفش نیز نمی تواند منبع بسیار مهمی در انتقال ویروس کرونا باشد.

مردانی با تأکید بر لزوم شستشوی دستان خود با صابون و آب پس از برداشتن ماسک و دستکش گفت: “قوانین خاصی در رابطه با دفع مواد عفونی در بیمارستان قواعد خاصی وجود دارد که  انجام می شود.

 به مردم  توصه میشود از  رها کردن این زباله ها در سطح  معابر شهر خودداری کنند زیرا می تواند  انتقال ویروس را تسریع و برای همه  افراد جامعه مشکل ایجاد کند.

انتقال ویروس از طریق حیوانات خانگی

جمال میرزایی ، متخصص بیماریهای عفونی اظهار داشت: بهترین راه برای پیشگیری از بیماری کرونا  در خانه هایی که مرغ و خروس در آن نگهداری می شود بهترین روش برای جلوگیری به گونه ای عمل کنند که به هیچ وجه با آنها تماسی  نداشته باشند.

وی افزود: مردم همچنین نباید با حیوانات خیابانی در ارتباط باشند زیرا ممکن است به این ویروس خطرناک آلوده شده و عفونت را منتقل کنند.

علائم ویروس جدید


در بیشتر موارد ، ویروس باعث سرماخوردگی می شود ، اما در بعضی موارد می تواند باعث سندرم حاد تنفسی یا SARS شود.
علائم ویروس در انسان شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و تنگی نفس است.

آیا این ویروس خطرناک است؟

تاکنون 56 از بیش از 1300 نفری که به این ویروس آلوده شده اند فوت کرده اند ، اما به نظر می رسد این درمان طولانی مدت باشد ، بنابراین احتمالاً تعداد بیشتری از بیماران فوت می کنند.
هنوز تعداد دقیق افراد آلوده به ویروس مشخص نیست.

ویروس ها در گربه ها ، سگ ها و حیوانات دیگر:


حیوانات اهلی می توانند ویروس را بگیرند و باعث عفونت های شدید شوند. بعضی اوقات ویروس ها می توانند منجر به بیماری های کشنده شوند. طبق مطالعه سال 2 ، فرد می تواند به بیماری پریتونیت عفونی عفونی در گربه ها مبتلا شود و چیزی به نام “ویروس سگ پاتروپیک” می تواند گربه ها و سگ ها را آلوده کند.

ویروس کوئید19 از کجا آمده است؟

ویروس های تازه کشف شده معمولاً از حیوان به انسان منتقل می شوند.به عنوان مثال ، منبع ویروس های کروناویروس که در گذشته شیوع داشته اند در حیوانات بوده است.ویروس SARS ابتدا در خفاش شروع می شود و سپس در گربه های ولگرد و سپس به انسان گسترش می یابد.

این ویروس به بازار غذاهای دریایی ووهان رواج یافته است ، اگرچه پستانداران دریایی می توانند ویروس مانند نهنگ های سفید را حمل کنند ، اما بیشتر از سایر حیوانات زنده مانند مرغ ، خفاش ها ، خرگوش ها و مارها منتقل می شوند. .

استفاده از داروهای ایدز برای درمان ویروس در چین


مقامات پکن گفتند که برخی از بیمارستانهای این شهر برای جلوگیری از شیوع کشنده در ووهان ، از داروهای ایدز برای درمان ویروس جدید استفاده می کنند.
برخی اخبار فضای مجازی حاکی از آن است که ایدز در درمان ویروس جدید مؤثر است و براساس بیانیه کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری پکن ، کمیسیون بهداشت ملی چین نیز بر استفاده از این دارو تأکید کرده و اعلام کرده است که داروهای لوپیناویر ریتوناویر در فروشگاه های دارویی پکن. موجود است. .

انتقال ویروس در انسان چقدر آسان است؟


در آغاز دسامبر سال گذشته ، هنگامی که ویروس در انسان تشخیص داده شد ، مقامات چینی گفتند که ویروس از انسان به انسان دیگر منتقل نمی شود. اما اکنون موارد انتقال ویروس به انسان مشخص شده است.
پیتر هاروی ، استاد دانشگاه آکسفورد ، می گوید: “روشن است که این بیماری از فرد به فرد دیگر منتقل می شود.” “اما سوال مهم این است که حمل و نقل چقدر آسان است.”

ویروس جدید باعث عفونت ریه می شود و با سرفه و عطسه همراه است و به احتمال زیاد دچار طحال می شود

آیا درمانی فوری برای کرونا وجود دارد؟

با این حال باید گفت تنها راه درمان فوری برای این بیماری شناسایی نشده و هنوز دانشمندان دنیا در پی کشف این نکته هستند ولی بهترین راه حل ضد عفونی دست و استفاده از ماسک در مجامع و اماکن عمومی و … است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال