Slider

نکاتی که صاحبان اتومبیل یا خودرو برای جلوگیری از سرقت باید بدانند

سرقت (دزدی) وسایل نقلیه و سرقت اشیاء قیمتی از داخل اتومبیل رایج ترین جرایم جنایتکاران است. هر روزه تعداد زیادی اتومبیل و موتورسیکلت به سرقت می رود. مطمئنا همه ما حداقل یک بار طعمه سارقان اتومبیل شده ایم و یا این داستان را از دوستان نزدیک خود شنیده ایم که ماشین آنها را دزدیده اند.

بنابراین ، دانستن اینکه توصیه های ایمنی و استفاده از سیستم ردیابی موقعیت خودرو یکی از ضروری ترین و آسان ترین مراحل امنیت و جلو گیری از سرقت خودرو است. دانش شما در مورد اقدامات ایمنی می تواند بسیار مهم باشد.

در مطلب پیش رو توصیه های لازم برای محافظت از اتومبیل خود را ارائه  میدهیم و اقدامات لازم را پس از سرقت اتومبیل یا موتورسیکلت توضیح خواهیم داد.

جلوگیری از سرقت اتومبیل

در اینجا برخی از کارهایی که صاحبان وسایل نقلیه قبل از هر کاری باید انجام دهند وجود دارد:

بکارگیری سیستم های محافظتی مانند دزدگیرها ، آژیرها ، سنسورها و همچنین استفاده از دستگاه های مکانیکی مانند قفل فرمان و قفل پدال.

این ابزار سارقان را از رسیدن به هدفشان بسیار منصرف می کند. اما گاهی اوقات ، با وجود همه نکات ایمنی ، سارقان به هدف خود می رسند. صاحبان هوشمند فکر می کنند بعد از سرقت ماشین چه باید بکنند؟

مراقبت و حفاظت خودرو برای جلوگیری از سرقت

نکات اساسی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل و موتورسیکلت

عوامل زیادی در سرقت اتومبیل دخیل هستند ، اما مهمترین انگیزه سارقان وسایل نقلیه ضعف امنیت ، پارک در خیابانهای خطرناک و خلوت و عدم استفاده از سیستم های امنیتی است. لازم به ذکر است که بی احتیاطی مالکان تنها مهمترین علت سرقت وسایل نقلیه مانند اتومبیل و موتورسیکلت است .

بنابراین گذاشتن ماشین جلوی در ، در مکانهای تاریک و کم نور ، کاملاً منطقی نیست.

باید اعتراف کنیم که نمی توانیم اتومبیل های دارای سیستم امنیتی معیوب را از پارکینگ خارج کنیم ، از ابزارهای امنیتی چشم پوشی کنیم و انتظار داشته باشیم که دارایی های ما ایمن باشد.

ردیابی خودرو پس از سرقت با استفاده از ردیاب GPS

بعضی اوقات همه نکات ایمنی رعایت می شود ، ماشین به زنگ خطر مجهز است و ابزارهای ایمنی در ماشین وجود دارد. با وجود همه نکات ایمنی ، توجه داشته باشید که سارقان برای رسیدن به اهداف خود همیشه پنهان می شوند و قصد دارند از کمترین فرصت استفاده کنند.

بعضی اوقات منتظر می مانند تا صاحب خودرو از ماشین پیاده شود تا در پارکینگ را باز کند ، سپس بلافاصله سوار ماشین می شوند و بلافاصله آنجا را ترک می کنند. علاوه بر این ، باز كردن درهای اتومبیل و سرقت موتورسیكلت ها بدون سیستم های امنیتی برای سارقان حرفه ای كار سختی نیست.

بنابراین ، نصب ردیاب GPS در وسایل نقلیه بهترین راه برای ردیابی و تعیین محل سارق است.

سارقان با اتومبیل های مسروقه چه می کنند؟

تحقیقات نشان داده است که سارقان از چهار طریق با خودروهای مسروقه برخورد می کنند.

1. ماشین سرقت شده برای ارتکاب جرم استفاده می شود ، سپس ماشین در مکان دورتر رها می شود.

2. قطعات خودرو را اسقاط می کنند و قراضه فلزی می فروشند.

3. برخی از سارقان حرفه ای نیز قصد دارند خودرو را با مدارک جعلی بفروشند.

4- گاهی سارقان برای سرگرمی و عادت دزدی می کنند و تنها هدف آنها این است که ماشین را در جایی خارج از شهر بگذارند.

در هر صورت ، سرعت عمل برای ردیابی و یافتن وسیله نقلیه مسروقه نقش اساسی در یافتن آن دارد زیرا سارق نمی تواند به اهداف خود برسد. بنابراین باید در اسرع وقت اقدام کنید.

چگونه اتومبیل سرقتی را پیدا کنیم؟

روش ردیابی خودروی سرقتی همیشه به شرح زیر بوده است:

1. با پلیس 110 تماس بگیرید و گزارش را در محل سرقت تهیه کنید.

2. به کلانتری بروید و کپی مدارک اتومبیل و اطلاعات مربوط به زمان و مکان سرقت را ارائه دهید.

3. در حالی که منتظر پیدا کردن ماشین سرقتی هستید و با پلیس یا کلانتری تماس بگیرید

تماس با پلیس و نیروی انتظامی بسیار مهم است ، اما در این بین صاحب ماشین باید منتظر بماند تا تماس به شما اعلام شود.

یافتن اتومبیل از این طریق و انتظار برای یافتن آن بسیار استرس زا و طاقت فرسا است.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای امنیتی و ردیابی GPS به بازار ایران ، امکان ردیابی خودرو در هر شرایطی وجود دارد. قبل از وقوع چنین حادثه ای ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را به یک ردیاب GPS اتومبیل با قیمت مناسب و ارزان قیمت مجهز کنید.

تجربه استفاده از جی پی اس کارنیک برای سرقت خودرو و موتورسیکلت را داشته باشید

یک کاربر بالقوه و باهوش تصمیم می گیرد موتور سیکلت خود را به سیستم ردیابی GPS مجهز کند. یک نصاب باتجربه به طور مخفیانه ردیاب GPS کوچکی را بر روی بخشی از موتورسیکلت نصب می کند و مالک موتور سیکلت برنامه سرویس را روی تلفن خود نصب می کند.

پس از مدتی ، در یک روز عادی ، وقتی صاحب موتورسیکلت از در بیرون می آید ، متوجه می شود که موتورسیکلت به سرقت رفته است.

در محل زندگی سارق ، وی دستگیر می شود و مشخص می شود که سارق مقدار زیادی کالای مسروقه را در خانه خود پنهان کرده و از این طریق سارق به مقامات قضایی تحویل داده می شود.

امروزه  حفظ و نگهداری اتومبیل ، موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه با کمی تدبیر و هوشمندی امکان پذیر است. انتخاب یک ردیاب با کیفیت و افزایش آگاهی در مورد چنین شرایط استرس زا احتمالاً می تواند شما را برای آنها آماده کند و از ضرر مالی جلوگیری کنید.

۱ دیدگاه دربارهٔ «نکاتی که صاحبان اتومبیل یا خودرو برای جلوگیری از سرقت باید بدانند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال